dijous, 21 d’agost del 2008

Dia 04. Jiaozi.

Dimarts va ser un dia un pèl més intens al curro. Van arribar els capos, un fujintao o el company català, i per tant va ser dia d' "actualització de la situació". Un cop acabada la feina, vaig anar a passejar-me per People's Square, el que vindria a ser la Plaça del Poble, i quina Plaça... És com unes 4 vegades Plaça Catalunya, i està rodejada de gratacels, hotels potents, botigues vàries i alguns edificis del govern com ara el Gran Teatre de Shanghai, el Museu d'Art Modern de Shanghai, o l'Edifici Municipal de Shanghai.
Aquest el podeu veure a la foto, creant contrast amb la il·luminació groguenca versus la verda , de focus molt potents, d'un jardinet amb font d'aquestes que s'activa en hores punta, plena de fujintaos (como no jaja)



Això era un cotxet de polis (dones) fujintaos que sempre hi ha pels carrers peatonals, cèntrics i amb grans centres comercials, que s'havia quedat encallat enmig de la multitud de fujintaos i el trenet dels turistes jeje:


I tornant cap a l'alberg vaig decidir aventurar-me en un petit restaurant que ja tenia vist i on pensava que podia menjar algun tipus de sopa de tallarines o fideus. Hi vaig entrar i después d'una no tant dura comunicació amb la nena petita multitasca (camarera, cuinera, caixa i neteja) vaig provar les empanades, ja que era lo únic que aquest restaurant tenia. Les vaig demanar de Zhu, pronunciat "Ju" en català, que és porc -vaig estar de sort perquè quan les vaig demanar no sabia ben bé el que em feia-. Per assegurar-me'n, però, vaig treure el llibre de xino-castellà, i la nena multitasca em va servir i se'm va posar al costat a mirar els dibuixos dels animals.

Els Jaozi ;)

Jo que volia millorar el meu xinès, vaig acabar descobrint com es deia la multitasca (eren tres noms... algo de l'estil Wu Mei Wong, però aquí hi hi guardo una incertesa molt gran...), descobrint que a part de treballar al restaurant també estudiava, i ensenyant-li xinbanyayu (espanyol)!

2 comentaris:

jaume ha dit...

La foto del cotxet sembla treta d'una peli futurista!

Per cert, fujintaos doncs que vol dir, estrangers?

Kerni ha dit...

jaja doncs no eh1 es Shanghai! jeje per[o es el que te, moltes vegades combina pobresa i retras en alguns aspectes amb desenvolupament tecnologic mes potent que el nostre o lespanyol

fujintaos son els xinesos!! jaja que en honor al president de la rep'ublica popular de la gent utilitzem! (oka, en realitat seria hujintaos doncs, per[o el vici de forma encara ho autentifica mes ;)