dijous, 21 d’agost del 2008

Dia 05. El Temple i els Jardins amagats.

Ahir dimecres va ser un dia potent. Primer de tot, al curro va ser un xic intens, llàstima que el meu xinès no sigui millor, però bé, esperem que millori durant aquest mes ;)

Ja fa uns dies que tenia ganes de veure un temple de veritat, on pugués relaxar-me i deixar fluïr a través de mi les forces de... Shanghai.
Per això, en sortir de la feina (és el meu handicap, que tots els meus "reportatges turístics" són quan ja s'ha post el sol...), vaig fer unes quantes parades de metro, fins arribar a Fangbang Lu, un carrer bastant il·lustratiu (com podeu veure) de la vida extra gratacels i grans centres comercials de Shanghai.



Sempre comerciant Shanghai...



Però també de lleure:



I els restaurants pel shangainesos, bastant... peculiars! ;) :


Llavors, al capdamunt de les cases vaig començar a discernir unes llums... que al principi no entenia ben bé què eren. Però quan m'hi vaig haver acostat més ho vaig veure clar: EL TEMPLE!!!


I va ser el moment de la decepció: una altra vegada un pseudo-temple!! Després de caminar durant una bona mitj hora, i de regatejar per una coca-cola de mig litre fresca (baixant-la de 14 a 8 yuans, 0,8 euros -tot i que ho hauria pogut fer millor, d'acord-), em trobo amb aquesta bèstia de construcció -moderna-, amb infinites botigues i restaurants a l planta baixa (ojo pels xinesos la 1a) i centres comercials de varis pisos a l'interior.


I vale, la decoració molt xula, totes les llums i tot això, però bé, jo em vaig desil·lusionar (again).


Però jo continuava buscant, tot i ser tard i haver-me perdut caminat per tots aquells carrers, el temple antic/tradicional i els jardins verds, quan vaig sentir una música... Llavors vaig seguir-ne el so, i sorpresa!!! Vaig trobar la meva recompensa:

Una plaça petita (de les úniques que els queda als pobres Shanghainesos per fer vida social després de les construccions de gratacels) on cada nit hi ha gent ballant! I la resposta efectivament és NO, jo no vaig ballar ;) però va ser molt gratificant topar-m'hi. Aquí ho teniu:





PS1: Veieu aquesta vieja que al final se'm fot a davant a ballar!?! Brutal, la tia motivadissima se'm va posar a parlar en anglès (perfecte) i jo flipant, la tia primer dient-me que la gent que ballava era dolenta, si jo els veia malament... i jo flipant pensant que buscava jaleo (o l'havia buscat jo per fer la grabació). Després millor, la vaig calmar una mica dient-li que no no, que estava molt bé el que feien i tal, però llavors ella dient-me que no, que tots eren dolents pq allí ningú tenia parella, i que tots fugien de les responsabilitats!! I que a Europa no passava això! jajaja I després em va demanar i arribar a suplicar, tot això davant de tots els que no ballaven i s'havien anat "amontonant" al voltant, que invertís a Shanghai, que valia molt la pena, que sobretot invertís!! jaja brutal la situació, i la tia bé... al final vaig acabar sorprès del buenri amb el que em va entrar, pq al principi m'havia fet una mica de respecte (i esperava els paios que em vindrien per radera a birlar-me el que puguessin...)

PS2: Per cert, es veu que dins aquest mega pseudo temple sí que hi havia un (mini) temple "de veritat", i que vaig passar davant l'entrada però (probablement al no estar il·luminat) no el vaig veure. A sobre, també hi havien uns jardins, però tancaven a les 18h (s'havia de pagar per entrar-hi) i aquests lògic que no els vegés :) (don't worry, revenge is a dish best served cold...

8 comentaris:

Carles ha dit...

Ei Cerni! Qué bo això de la iaia, jajaja! Com és que et va demanar que invertissis a Shanghai? Anaves amb el tratge i es va pensar que eres un jove empresari?
Això dels temples és una llàstima. Veure'ls a tots d'aquesta manera. De totes maneres, et desitjo sort en aquest "quest" que t'has trobat!

Kerni ha dit...

jaja que va tio! només per ser occidental! no estic de traje aquí, el curro és més "informal" (però tampoc a lo google eh jaja
em va explicar que si a Europa un salari em costava 3 unitats, aquí me'n costaria 1! i que per tant era una ganga i estava ple d'oportunitats... i clar m'ho demanava en plan portar-hi feina i donar-hi valor afegit i així ajudar al desenvolupament i tota la història... :D

continuaré amb el quest fins a obtenir la recompensa!! ;)

Cris ha dit...

eeei, ja veig que de moment et dediques a fer turisme nocturn! al menys el "kaoya" i les "jaozi" que repassavem a les classes del huang t'han servit d'algo! jiji
per cert, encara no he pogut veure el temple, no veig la foto!

cilinderman ha dit...

Brutal el video!

Albertini ha dit...

Hola Kerni !!! No és molt digne de mi (ja que en teoria també sóc un blogger i tal...) però es veu que he tardat 5 dies en donar amb el teu blog. Primer perquè els del banc boicotejen la meva activitat extralaboral xapant-me pàgines (suposo que es comprensible donat el meu rendiment) i després perquè es veu que també tinc problemes ortogràfics i estava empenyat en entrar al blog mysweetSHANGAI jaja

En fi, m'alegra molt que estiguis disfrutant del viatge, i prometo recuperar el temps perdut comentant a diari les teves novetats ;)

S'ha de dir que encara estic traumat amb el tema refresc de caldo d'empanada....

Descansa, bona nit xinesa!! ;)

Albertini ha dit...

Reclamo un Parental Advisory pel vídeo que has penjat.....

jaume ha dit...

La dona devia anar una mica passada de voltes, no?

I tio, mira de posar més ISO a la càmera quan facis fotos de nit, que està tot molt fosc!

Que bò això de les inversions... si són ells que estan invertint arreu del mòn!!

Kerni ha dit...

:D

si Erzebet, es que al sortir del curro com a molt aviat son les 6 i algo, i cap a les 7 ja es mig fosc, llavors no tinc altra (que aprofitar el finde... per[o no per dormir!!! jajaja ;) (no veus be la foto del temple encara.. en teoria no hi hauria dhaver problemes (i si nhi haguessin jo desde xina segur que seria el primer en veurels jaja pq aixo dinet aqui...

Albertini ets un calent!!! jaja no has danar mes enlla del que les imatges ensenyen! no has de deixar que el teu cap et faci aquestes males passades!! (i thx per "recuperar el temps perdut" jaja

i Jaume la dona no anava passada jeje anava tope serena la tia, i un angles perfecte (i la tia xina completely...), probare lo de la iso, pero entre les poques preferencies que em deixa canviar la cam i els meus coneixements tinc poques esperances en que la qualitat millori massa... ;)

but thx!!!!